Bejelentkezés

Útvonalak

Erdei vándortábor a Zemplénben

Sosem jártál még a Zemplénben? Talán nem is hallottál róla? Itt az idő, hogy felfedezd az ország legizgalmasabb hegységét! Utunk Pálházáról kellemes kisvasutazással indul, majd rögtön utána választhatunk egy keményebb, de a Nagy-Péter-mennykőről csodás panorámát kínáló túra vagy a lazább kőkapui bevezető kirándulás között. Aztán elkezdenek száguldani a napok, fogynak a kilométerek, és sorra felfedezzük a Mlaka-rétet, a Gerendás-rétet, a Flórika-forrást és Háromhuta környékét, a Páfrány tanösvényről nem is beszélve. És hogy a következő évben is visszavágyjunk, a legtöbb napon két útvonal-lehetőség közül választhatunk, így garantáltan új élmények várnak ránk a második alkalommal is!

Az útvonalon foglalható indulási időpontok 2019. március 1-én 10:00-kor kerülnek be a naptárba zöld színnel. A foglalt időpontokat a naptár piros színnel jelzi.

Időpont foglalás

Táborhelyek:

1-2. éjszaka: Rostalló, Regéc községhatár
(nomád táborhely - telepített sátortábor, esetlegesen telepített konténeres vizesblokkal, korlátozott melegvizes fürdési lehetőséggel, esetlegesen áramellátással)

3-4. éjszaka: Gerendás-rét, Háromhuta községhatár
(nomád táborhely – telepített sátortáborral, esetlegesen telepített konténeres vizesblokkal, korlátozott melegvizes fürdési lehetőséggel, esetlegesen áramellátással)

5-6. éjszaka: Újhutai Ifjúsági Tábor, Háromhuta
(faházak, közösségi térrel, kiszolgáló épülettel, melegvizes fürdési lehetőséggel, áramellátással)

Heti program:

1. nap:

Az első napon a csodálatos Kemence-patak völgyében erdei vonatozással készülhetünk fel a következő egy hét meneteléseire: a rostallói táborhelyet a Pálházai Állami Erdei Vasút szerelvényével közelítjük meg. Persze aki már alig várja a szabadban való mozgást, gyalog is megközelítheti a táborhelyet.

Napi útvonalhossz: 9,1 km kisvasúttal és 0,5 km gyalog / kb. 6 km gyalog
Napi szintemelkedés/lejtés: 100 m/0 m kisvasúttal / 5 m/0 m gyalog

2. nap:

A túra: Süveg-hegy – Nagy Péter-mennykő

Reggeli után a Dérföldi-forrás felé indulva a Süveg-hegyen át felfelé haladunk egészen a Bekecsi elágazásig. Innen az Országos Kékkör jelzését követjük. Egy kitérőt téve megcsodáljuk a Nagy Péter-mennykőről elénk táruló kilátást, majd az István-kúti nyírjesen és a Mlaka-réten keresztül érkezünk vissza rostallói bázisunkra.

Napi útvonalhossz: 16,8 km
Napi szintemelkedés/lejtés: 595 m/595 m

B túra: Páfrány tanösvény – Kőkapu

Amennyiben úgy érezzük, hogy még nem készültünk fel a nagyobb emelkedőkre, választhatunk egy pihenősebb túrát is, ahol a Páfrány tanösvényen keresztül Kőkapura vezet az utunk. Itt lehetőségünk van pihenni, közös játékokat szervezni a tó körüli pihenőhelyeken, de estére vissza kell érnünk Rostallóra, ahol vacsora vár minket.

Napi útvonalhossz: 3,8 km
Napi szintemelkedés/lejtés: 120 m/120 m

3. nap:

A túra: Páfrány tanösvény – Kőkapu – Komlós-völgy

Az „A-sorozatban” az előző napi nagyobb igénybevétel jutalma a csodálatos élményeken kívül egy rövidebb táborhelyváltó túra. A Páfrány tanösvényt útba ejtve Kőkapu felé indulunk, ahol akár meg is állhatunk a tóparton játszani, majd a Komlós-völgyi úton sétálunk fel a Gerendás-rétig, ahol táborhelyünk vár minket.

Napi útvonalhossz: 8,4 km
Napi szintemelkedés/lejtés: 375 m/205 m

B túra: Mlaka-rét – Gerendás-rét

Ha eddig inkább pihentünk, akkor ideje közelebbről megismerni a hegyvidéket. Táborhelyváltó túránk először a Mlaka-rétre vezet fel, ahol az Országos Kékkör nyomvonalát követve jutunk el következő szálláshelyünkre, ami a Gerendás-réten található. Útközben teszünk egy rövid kitérőt a Kerek-kő nevű sziklára, ahol gyönyörködhetünk az elénk táruló kilátásban.

Napi útvonalhossz: 9,2 km
Napi szintemelkedés/lejtés: 400 m/225 m

4. nap:

A túra: Kerek-kő - Sólyom-bérc –Flórika-forrás

Kerek-kőReggeli után az Országos Kékkör nyomvonalán haladunk a Mlaka-rét felé. Útközben teszünk egy rövid kitérőt, hogy megcsodálhassuk a Kerek-kőről szemünk elé táruló panorámát. Utunkat folytatva a Mlaka-rétről a Sólyom-bércre kapaszkodunk fel. Innen egy ideig visszafelé megyünk a délelőtti útvonalon, majd a Szpalanyica-völgyön keresztül érünk a Flórika-forráshoz, ahonnan a turistaúton visszatérünk Gerendás-réti táborhelyünkre.

Napi útvonalhossz: 12,4 km
Napi szintemelkedés/lejtés: 425 m/425 m

B túra: Sólyom-bérc - Nagy Péter-mennykő – Flórika-forrás

A reggelit elfogyasztva hosszabb útvonalra vállalkozunk. Az Országos Kéktúra nyomvonalán érünk el a Mlaka-rétre, ahonnan teszünk egy kitérőt, és megcsodáljuk a Sólyom-bérc varázslatos panorámáját. Visszatérve a Mlaka-rétre utunkat folytatjuk az István-kúti nyírjes felé. Innen egy nagyobb emelkedő vár ránk a Nagy Péter-mennykőre, ahonnan rövid pihenés után indulunk vissza. A Mlaka-rétet elhagyva rövid idő múlva a Szpalanyica-völgybe ereszkedünk le a Flórika-forrásig, majd onnan megyünk vissza táborhelyünkre.

Napi útvonalhossz: 19,3 km
Napi szintemelkedés/lejtés: 655 m/655 m

5. nap:

Gerendás-rét - Újhuta

Újabb táborhelyváltó túránk során az aszfaltúton indulunk el Újhuta irányába, ahonnan tehetünk egy kitérőt az erdei madármegfigyelő leshez. Továbbindulva a Szpalanyica-völgy felé kanyarodunk, ahonnan a Kotliszka-rét felé haladva jutunk el következő szálláshelyünkre, az Újhutai Ifjúsági Táborba.

Napi útvonalhossz: 7,4 km
Napi szintemelkedés/lejtés: 235 m/370 m

6. nap:

Utolsó megmérettetésünk során Komlóska községhez vezet át utunk, ahol két célpont közül is választhatunk.

A túra: Komlóska – Szkalka-szikla – Kecske-hát

Reggeli után Komlóska felé vesszük az irányt, ahol a Szkalka-sziklához mászunk fel. Miután kipihentük magunkat, a faluba visszaereszkedve utunkat az Országos Kéktúra Kecske-háti szakasza felé folytatjuk, amelyet a Zsidó-rétnél elhagyva jutunk vissza táborhelyünkhöz.

Napi útvonalhossz: 16,7 km
Napi szintemelkedés/lejtés: 675 m/675 m

B túra: Komlóska – Pusztavár – Kecske-hát

Reggeli után Komlóska felé vesszük az irányt, ahol a falu túloldalán található Pusztavár romjaihoz mászunk fel. Pihenés után visszaereszkedünk a faluba és utunkat az Országos Kéktúra Kecske-háti szakasza felé folytatjuk, amelyet a Zsidó-rétnél elhagyva jutunk vissza táborhelyünkhöz.

Napi útvonalhossz: 18,2 km
Napi szintemelkedés/lejtés: 735 m/735 m

7. nap:

Duglasz fenyő és hazautazás

Reggeli után összecsomagoljuk holmijainkat és az újhutai buszmegállóhoz sétálunk, ahonnan szép élményekkel gazdagodva indulhatunk haza. Opcionális lehetőségként megtekinthető a hazai viszonylatban óriási faegyedekből álló duglasz fenyő erdő is, mely körülbelül 2 órát igénybevevő túra.

Napi útvonalhossz: 0,6 km
Napi szintemelkedés/lejtés: 30 m/30 m

Az útvonalon foglalható indulási időpontok 2019. március 1-én 10:00-kor kerülnek be a naptárba zöld színnel. A foglalt időpontokat a naptár piros színnel jelzi.